Placinta cu mere


De la placinta Liei mi se trage :) Nu am rezistat poftelor si am facut si eu repede o placinta cu mere dupa reteta mamei.





Ingrediente aluat:
  • 1/2 kg faina
  • 2 oua
  • 250g unt
  • 10 linguri zahar
  • 3 linguri smantana
  • 1/2 plic praf de copt
  • un praf de sare

Ingrediente umplutura:
  • 2 kg mere
  • 13 linguri zahar
  • 1 lingurita scortisoara


Merele se spala si se rad pe razatoarea mare. Daca lasa zeama multa se storc usor cu mana, se adauga apoi zaharul si scortisoara si se amesteca bine.

Untul se freaca cu zaharul, iar cand zaharul s-a incorporat in unt se adauga restul de ingrediente si praful de copt stins cu putin otet. Se framanta pana rezulta un aluat tare. Daca aluatul nu se leaga adaugati o lingura de smantana, sau daca dupa framantare aluatul este prea moale si lipicios adaugati inca o lingura de faina.

Aluatul se imparte in doua bucati si se intind 2 foi de marimea tavii in care veti coace placinta (tava folosita de mine a avut 40X25 cm). Prima foaie se aseaza cu grija in tava tapetata cu hartie de copt, urmeaza apoi umplutura de mere, iar deasupra se intinde cea de-a doua foaie de aluat. Pentru a nu se bomba, foaia de deasupra se inteapa pe ici colo cu furculita.

Se da la cuptorul preincalzit si se lasa la foc potrivit timp de o ora si un sfert. Dupa ce se raceste se presara cu zahar pudra si se taie in formele dorite.

Si un pont de la mine: pentru o placinta cu un "look" deosebit aluatul de deasupra se trece prin razatoarea mare si se imprastie peste umplutura de mere.


Comentarii

Lia a spus…
Ehehe,

Imi place cand induc pofte.:)
Am si eu pe lista de asteptare cateva retete de ale tale.
Budinca de tapioca si supa de linte
sunt : must make.
Ce faina-i sita aia de zahar.
Poza ca de obicei....
Te pup.
Lop a spus…
Salut, daca te intereseaza un concurs cu premii: retete pe baza de ceapa, te invit cu drag la urmatorul link: http://lopfras.blogspot.com/2010/11/concurs-cu-premii-retete-pe-baza-de.html
Mrs. Green Foot a spus…
Lop, mersi pt invitatie, o sa intru sa vad despre ce e vorba :)
Mrs. Green Foot a spus…
Lia ma simt mai bine stiind ca si tu salivezi :p

Sita aceea e de pe vremea lui jupan Ceasca, doar de poze e buna ca altfel mi-e jena sa o scot :))
Te pup
Lia a spus…
Pai tocmai de aia imi place.
Am avut si eu una si acum imi pare
rau ca am aruncat-o. :)
Acum era piesa de anticariat.
Am eu asa o boala sa arunc tot.
Am sa ma reconsider.
Pup.